Exalted: Fu Manchu's scribbles and notes

Chantea

Op heuvel gelegen, 10-tal boerderijtjes en families. Er is een klein riviertje. Dichtste stad is Nexus.
-Oogstfeest staat op punt te beginnen, wedstrijden voor jeugd (beste van dorp worden).
-Iedereen zet wekelijks ee fles saké voor oude Lau aan deur (arme mens).
-Heer Chong: plaatselijke dragon-blooded.

Dorpelingen:
-Arasari Li
-Fu Manchu
-Rasji

-Hairo: varkensboer, meester van Rasji.
-Hyoshi: zusje van Rasji, woont bij Rowean en naait kleren.
-Rowean en Harash: Kippenboeren en naaiers.
-Wang, Sakura, Yoshimi Manchu: rijstvelden.
-Ton Ton: opa van Fu, kent iets van de ‘geesten’.
-Satumon: rijkste burger, huis: dorpsraad.
-Ylliona: dochter van Satumon, héél knap. Verkeert met Manu.
-Familie Li: ouders van Arasari. Koeien en paard. Manu: broer Arasari. Bron: Hira.
-Dau en Chai: ketellapper, hoefsmid.
-Lisa: vriendin van Arasari.
-Oude Lau: oude zonderling die in toren woont.
-Kuoto: straatjongen, leeft in bossen of op straat. Beste vriend van Rasji.
-Oom Yoshi: oom van Fu, handelaar, connecties met stad (Nexus).
-Tante Min: vroedvrouw en kruidenmengster van dorp. Dikke tante van Arasari.

Eén jaar terug tijdens oogstfeest gebeurden er rare dingen. Ontploffingen, zuil van licht en elementen die raar deden, bevolking bang. Heer Chong (en diens zoon Akuma) heeft dorp toen gered. Sindsdien droogte en slechte oogst. Rivier bijna uitgedroogd.

Sessie 1

-Fu dikke koi voor heer Chong gevangen, eten geven en verzorgen.
-Arasari heeft veulen (ziekelijk) voor Heer Chong.
-Rasji steelt saké voor Heer Chong.

Dag 1
-In gelagzaal vertelt Yoshi verhaal van Kraken. Fu doorziet hem en neemt verhaal over. Kraken: groot zeebeest dat schepen doet zinken. Er zijn nog andere zo’n mythische wezens, allen uniek. Yoshi gaat verder met verhaal van Moose Ogre...
Vertelt dan over Treshold, overgang tussen realms. Er wordt gevochten tussen legioenen of zoiets.

Chai doet ambetant (zoals altijd) en valt Arasari lastig. Kuoto doet ook lastig, zoals altijd.

-Fu gaat met Rasji en Kuoto naar toren van Lau (plan: saké halen). Binnen: niemand thuis, rondneuzen. Uilen in venster. Vinden kistje in kast gemaakt uit jade, draken erin gesneden. Rasji prutst het open met z’n evil pin en iets ontsnapt eruit (klein, lelijk met scherpe tandjes). Vlug gaan lopen. Oude Lau staat ineens in toren en mompelt iets over ‘verhevene’.

Dag 2
-Fu gaat de volgende morgen vissen met een fles saké. Oude Lau is echter niet thuis. Arasari en Lisa verknoeien plan maar kwamen Lau wel tegen. Hij zei ook iets over een verhevene tegen hen. Samen gaan ze toren in. Niks te vinden.

-Dau lijdt aan slapeloosheid.

-Verdere dag: helpen op veld. Avond: Fu wil met Arasari naar bron gaan kijken (Hira doet raar, tekens op water of zo) maar Chai komt zich moeien en geeft Fu mep op gezicht. Zalf halen bij Tante Min voor kaak. Rashi hoort achter slaapdrank (om Chai te verzwakken) maar krijgt enkel in ruil voor purperen bloemekes. Fu belooft Rasji Hyoshi uit te vragen voor feest in ruil voor Chai te ambeteren.

Sessie 2

Dag 3
Dag van het Oogstfeest (not).

-Huis versieren, dorpspaal versieren. Fu gaat vissen.
-Ambras over gevonden paard tussen de Li’s en Satumon.

-Kar arriveert op dorpsplein met 2 mannen (wijze man en knecht). Zetten bord neer en rijden terug weg. Op bord staat: “komeet op komst, VLUCHT!”.
-Fu moet met wijze gaan praten in naam van dorp. Chai doet weer ambetant en mept, maar Fu ontwijkt.
-Man heeft raar apparaat opgesteld naast tent met soort steen in. Fu praat met hem en blijft om te assisteren. Wanneer man slaapt: in tent rondneuzen. Vindt papieren met nota’s op en leert de waarheid. Komeet is eigenlijk zonneadem, ontsnapt aan de zon. Zon is bol positieve energie (Essence). Volgens berekeningen komt zonnefluim recht op Chantea terecht, positief voor alle levende wezens. Wijze wil alle boeren er weg om zo essence te vangen met apparaat in steen. Essence is nuttig voor heling en om wapens te betoveren.
-Fu leest nog wat in boeken en teksten (occult +1).

-Fu pikt steen en loopt terug naar dorp. Alleman is al weg, enkel Arasari en enkelen (Rasji) nog thuis. Hij wordt achternagezeten door tovenaar en dreuzel! Verstoppen in holle boom.

-De drie komen oude Lau tegen. Mompelt iets over ‘sporen van verval zoeken’ en ‘Bisclauret’ (ontsnapt beest). Vertelt over essence: alles bestaat uit essence, in alles en iedereen. Bovennatuurlijke dingen door essence. Ook kwade, negatieve essence!

-Uiteindelijk gaat iedereen naar dorpsplein (zonneadem opwachten), inclusief Hyoshi en ziek paardje. Bol slaat in en hult alles in warm licht. 3 stralen slaan in op respectievelijk Arasari, Fu en Rasji. Iedereen voelt zich beter, Arasari en Rasji beetje verbrand door straal. Alles terug in bloei en rivier weer vol! Satumon heeft gat in z’n dak.

-Tovenaar valt aan maar wordt verdreven door bevolking.

Sessie 3

-Proeven worden dag uitgesteld wegens gebeurtenissen.
-Dau kan nog altijd niet slapen (wakker geschrokken de nacht ervoor door geluid. Raam stond open en de maan scheen. Sindsdien slapeloosheid.).

-Arasari, Fu en Rasji gaan bloemekes zoeken. Opsplitsen in bossen. Rasji vindt veld met bloemen maar ook netten in bomen. Arachnea (houtelementaal en Houtspin). Zegt dat bloemen van haar zijn, maar wil bloemen geven in ruil voor grote bloem in grot. De drie zoeken grot en gaan binnen. Fu blijft buiten op wacht zitten aan kampvuur (donker ondertussen).
-In grot: ravijn met erover dikke zwam of zoiets. Brug over ravijn is niet echt en Arasari valt er los door. Fu en Rasji trekken haar op maar spin is gevolgd en valt aan. Ze bijt Arasari (gif) maar wordt in brand gestoken door Rasji en vlucht. Spin onzichtbaar (Fu ziet haar maar anderen geloven hem niet) en na bloemen te hebben geplukt gaan ze naar Tante Min. Ari is slap (gif) en krijgt iets van Tante Min.
-Fu en Rasji trakteren Chai op slaapsaké. Ton Ton zegt dat z’n duiven schichtig zijn en na verhaal spin begint hij te leuteren over elementals: hiërarchie bij elementals, elementale draak bovenaan. Toorn opwekken draak enzoverder... Fu gaat slapen.

Dag 4
Eerste échte dag van Oogstfeest!

-Fu wakker: alleman al naar dorp en dooie kiek aan paal gebonden. Koi is gezond.
-In dorp: Rowena en Harash kwaad: huis besmeurd met hun eigen eieren en kippen gestolen (verdenken natuurlijk Rasji). Als Fu zegt da hij kip gevonden heeft verdenken ze hem ook. Wang helpt z’n zoon niet echt...

-Twee mannen arriveren te paard: Xenomei en Dentei. Afvaardiging van Heer Chong, komen feest bijwonen. Dentei is de knecht, Xenomei is raadsheer van Heer Chong! Heeft pikzwarte ogen met lichtpuntjes in (scary) en loert naar Fu, Arasari en Rasji! Oude Lau loopt weg als hij hen ziet!

-Eerste proef: hoogspringen. Fu doet mee voor Ton Ton (geld ingezet). Manu wint, Chai is zwak (drankje heeft gewerkt!).

-Fu gaat met bompi naar duiven zien: verdacht weinig pluimen op grond voor schichtige beesten... Maken ook kip los en Fu brengt ze terug naar Rowena. Nog steeds ruzie.

-Zoals beloofd: Fu gaat dansen met Hyoshi. Arasari danst met Chai. Rasji is alweer verdwenen...
-Xenomei komt naar Fu (praten). Hoort Fu uit over zonnefluim en wie er bij was. Vraagt of Fu Lau kan zien (niet dus). Na een inspanning ziet hij hem wél! Nodigt Fu uit om te komen praten die nacht...

-Rasji is terug: heeft sporen gevolgd (van verval?) op ramen en voetsporen. Mensen sporen veranderden ineens in vogelsporen of zoiets. Na Dau lijdt ook Hairo aan slapeloosheid. Rasji denkt dat ze veranderen en ronddwalen ipv te slapen. Dau bij Tante Min onderbrengen die nacht (bewaken en in het oog houden).

-Arasari gaat wandelen met Chai en wordt aangerand maar kan nog net ontsnappen...

-Fu gaat wandelen met Hyoshi en houdt het deftig...

Sessie 4

-Feest gaat verder, klein ventje (verwilderd) sluipt rond dorp. Rasji volgt hem en we kunnen hem 'lokken' met honing van tante Min.

-Fu en Arasari gaan verder praten met Xenomei over demonen en sferen. Rasji hangt buiten aan raam (afluisteren).
3 cirkels van de Abyss, volgens macht van demonen. City of Brass. Kunnen niet op onze wereld verschijnen behalve door opgeroepen te worden. Argasnar.
Laagste cirkel: half-dierlijke wezens, instinctief, anderen dingen aandoen voor hun plezier.
2de cirkel: Elke demoon uniek in aard, geen 2 hetzelfde.
3de cirkel: Heersers van het demonenras, stellen zichzelf boven alles en iedereen, Argasnar is één hiervan, hij zou de onderwereld verlaten hebben op één of andere manier (legende of waar?).

Xenomei zelf nog niet zeker van wat er vorig jaar op het oogstfeest gebeurd is. Oude Lau halen met saké.
Houdt ritueel met zwarte cirkel, kolkende zwarte energie. Lau blijkt blauw wezen met lange oren, geen benen (geest), 3 vingers. Schrikt van Xenomei maar zit gevangen in cirkel.

Bisclauret blijkt demoon uit de 1ste cirkel te zijn, steelt de levenskracht van anderen (essence). Lau is hem kwijt, feitelijk door onze schuld. Lau is feitelijk verantwoordelij voor het gebied rond Chantea, maar is laatste 300 jaar zat geweest. Het is alweer aan ons om de demoon te vangen. Lau vertelt ons nog dat de Bisclauret duivenpluimen ofwel honing (in mensengedaante) eet. Fu weet al gauw waar te zoeken...

Ritueel: essence in onszelf én in onze omgeving ontdekken, bewust van de energie rondom ons. Opslorpen en loslaten: schittering op voorhoofd (teken).

Xenomei geamuseerd door onze verraste blikken. Terwijl we wachten tot het licht op ons voorhoofd uitgaat (elks ander teken) lees ik een boek van Xenomei over politiek in het Rijk.

-Daarna: op jacht! Visnet + stok halen. We kunnen hem opsporen, maar hij verandert in vogel, daarna in paard (mysterie paard Satumon ook ineens opgelost). Bijna vertrappeld onder hoeven, maar uiteindelijk toch gevangen. We geven hem terug aan Lau om in kistje te stoppen, hij doet nogal raar.

Sessie 5

Dag 5
2de dag oogstfeest.

-Yoshi arriveert met z'n kar, een vreemdeling ligt achterin te slapen. Fu krijgt boek over sferen en demonen.

-Jin blijkt neef te zijn van Dau en Chai en evenals z'n oom een goed smid.

-Rasji steelt de show op de loopwedstrijd maar moet dit bekopen. Dorpsbewoners argwanend tegenover z'n krachten, beschuldigen hem van hekserij. Lazlo (zoon Haïro) maakt hem nog wat verder zwart en stookt iedereen tegen hem op. Fu eindigt weeral laatst maar vindt dit absoluut niet erg.

-Heer Dentei wordt lijkbleek bij het aanschouwen van Rasji's kunstje en vlucht op z'n paard om heer Chong te informeren. Xenomei is niet gelukkig en licht ons terloops in dat we ten dode zijn opgeschreven. We zullen moeten vluchten of een oplossing zoeken.
Hij geeft Arasari het recept voor een tegengif voor Dau (en Haïro): purperen bloempjes, honing en gif van een boomslang.

-Jin begint met het smeden van kwaliteitswapens voor z'n vriendjes.

Sessie 6

-Jin slaapt na zichzelf overwerkt te hebben met de wapens. De rest gaat alweer naar Xenomei voor verder onderricht over krachten. Dorp staat in rep en roer, willen Rasji uitleveren aan de Dragon Blooded. 's Avonds is er dorpsraad, wij allen daarheen voor er weer ongelukken gebeuren.

-Jin ontwaakt en merkt tot z'n ontsteltenis dat alle prachtige wapens schroot geworden zijn. :-(

-Xenomei gaat verder met geleuter over essence, dat alle spirits in feite goden zijn, bestaande uit pure essence. De Dragon Blooded zijn hetzelfde als ons, bezitten ook spirit, ziel en essence, maar meer ontwikkeld. Hiërarchie vd elementals, draken bovenaan. Dragon Blooded zijn uitverkorenen van de draken, hangen geloof draken aan.

Wij zijn de uitverkorenen van ???... de zon? Er zijn ook andere geesten blijkbaar. Verbonden aan de zon, spirit. Alle spirits zijn op manier aan de zon gelinkt, behalve de elementen. Krachtige spirits manifesteren zich soms, worden materieel (Lau dus krachtige spirit - ooit). Dragon Blooded vrezen ons om wat we zijn, evenwaardig aan hun?

-Jin vertelt verhaal van z'n broer, was verliefd op meisje (Dragon Blooded) maar werd vermoord door haar broer op gruwelijke wijze. Jin's vader heeft z'n eigen zoon afgemaakt uit genade. Wil nu wraak op lijn vd Dragon Blooded nemen...

-Heer Chong arriveert binnen een drietal dagen...

-VERVAL. Lau is te zwak om Chantea te beschermen, bomen verdwijnen (volgens Kato, de broer van Arasari).
Xenomei legt iets uit over realiteiten, de demonen waren de bewoners van de vorige, de nieuwe probeert ons te verdringen (chaos). Elke realiteit heeft z'n eigen spirits/goden.

-Hira opzoeken (watergeest). Fu ziet haar (klein, roze oogjes, libellevleugels). Ze praat via tekens in het water ('zwak', 'offer'). Tegen de zin van Fu wordt z'n prachtige koi geofferd door Arasari maar hierdoor wint Hira terug aan kracht. de geest vd vis is nu eeuwig verbonden aan haar. Ze vertelt dat ze een aspect is vd riviergeest, Hira Negoti.

-Dorpsraad (over Rasji). Tonton bazelt iets over de Immaculate Order, de nieuwe orde. Weet dus zeer veel van geesten en dergelijke. Rasji zou een verdorvene zijn, een wezen vd nacht. Willen hem uitleveren aan de Dragon Blooded (en die vermoorden hem ongetwijfeld). Enkel Fu, Arasarin Jin, Hyosji en nog enkelen nemen het voor Rasji op. Hijzelf verbergt zich in de bossen. Lazlo beschuldigt Rasji van omgang met de Boze, maar blijkt hier zelf veel meer over te weten dan goed voor hem is. Later eens onderzoeken...
Fu stelt voor op zoek te gaan naar de bron vd rivier om zo meer te weten te komen over de droogte en wat her dorp bedreigt (en Rasji's onschuld hierin te bewijzen). Fu krijgt van z'n opa 5 boeken mee over de Immaculate Order. Joy!

Dag 6
Zoektocht naar verdwijnende bomen, bron van onrust en ook een slang voor tegengif Dau. Chai weggestuurd in bossen, Lisa en Kuoto mee met ons.

-Arasari vindt slang, Jin trekt bijna boom uit, na enig schermutselen slang dood en gifbrij in potje. Jin loopt naar tante Min, rest dieper bos in.

-Bomen worden wazig dieper in bos, chaos. Koppijn. Chaoswezens tussen bomen (Fu ziet hen alleen, achtervolgd tot aan dorp maar uiteindelijk kunnen afschudden). Wezens veranderden van vorm.

-Naar tante Min om te horen of tegengif al klaar is. Dau voelt zich al iets beter.

Sessie 7

-Tonton loopt rond met belletjes en domme muts, kalkt deuren (ban tegen Rasji). Fu helpt hem.

-Een lynching mob trekt erop uit om Rasji te zoeken, geleid door (hoe kan het anders) Chai en Lazzo.

-Jin probeert met Dau de smidse aan de praat te krijgen maar verbrandt arm (Fu ziet een vuurgeest liggen, het beestje is nogal kwaad omdat het verwaarloosd werd). Dau is teleurgesteld in Chai, die zich liever met Fu's zusjes bezighoudt en Rasji te pesten.

-Proberen met Tonton te praten maar deze roept een geest aan en fezelt iets in diens oor. De geest floept weg. Als Fu zegt dat hij de geest kon zien freakt de ouwe man en gooit hen op straat.

-Nadat de mob terugkeert gaan Arasari, Fu en Jin de bossen in. Temidden van een open plek staan ze plots oog in oog met een jongeman. Hij ziet er nogal verwilderd uit en staat vol vreemde littekens die symbolen vormen. Dan worden ze aangevallen door vervormde monsters. De kerel trekt alle essence uit z'n omgeving in zich en kweekt massa's spieren (Fu merkt gelijksoortig teken op z'n voorhoofd, enkel zilver en wazig). Jin maakt gebruik van z'n hamer en mept enkele vd monsters in mekaar. Rasji komt uit de bosjes en helpt mee ze te bevechten. Na het indrukwekkende gevecht verschuilt iedereen zich in de holle boomstan terwijl alweer een lynching mob (beleid door Tonton) voorbijtrekt. Wanneer ze de dode monsters zien gaan ze uit hun dak.
De jongeman vertelt ons (in gebarentaal) dat hij Santax noemt en van in de wildernis komt. Blijkbaar jaagden de monsters op hem. Nadat de mob weg is vertrekt hij terug de bossen in.

-Samen met Tonton offeren Fu en Jin een duif aan de vuurgeest in de smidse. Jin begint te smeden en werkt uren aan een stuk aan een prachtige werpdolk voor Rasji. Fu ziet hoe de geest z'n adem uitblaast over het wapen.

-Rasji sneakt rond het dorp en merkt een gestalte in cape op die ook rondsluipt. Hij volgt de gedaante diep de bossen in. Plots komen er weer vervormde monsters uit de struiken, maar de gemaskerde lijkt hen te bezweren en gaat verder. Dieper in de bossen houdt hij een ritueel (met een gestolen dode kip) en roept iets op. Het wezen lijkt op een samoerai, gemaakt van veranderend struikgewas (of zoiets). De gedaante vertelt z'n meester de 'verdoemde' ontsnapt is (Santax?) maar dat hij een andere 'verdoemde' gevonden heeft in het dorp (Rasji waarschijnlijk), waarop de geest hem nog vanalles belooft als hij deze aan hem uitlevert. De gedaante snelt terug naar het dorp maar Rasji verliest hem uit het oog wanneer hij enkele monsters moet afschudden. We vermoeden echter dat het Lazlo is.

Dag 7

-Praten met Xenomei, Rasji zit alleen in z'n boom. Deze vertelt ons van de wildernis en haar geesten en hoe ze de beschaving bevechten die haar plaats heeft ingepikt. Chantea bevndt zich letterlijk op de grens. Santax was dus wel degelijk een verhevene, net als wij. De verhevenen wonen ook in de wildernis. Zijn littekens vormen een magische bescherming tegen de wildernis. Hira Negotie en Lau zijn door zich aan de beschaving te verbinden ook vijanden vd wildernisgeesten geworden. Xenomei vermoedt dat de rivier bij haar bron strijd levert met deze geesten, vandaar dat ze uitdroogt. Wij mogen haar gaan helpen. Ook Lau moet ontnuchterd geraken alvorens hij het dorpje deftig kan beschermen. Xenomei stelt voor een ritueel te houden bij valavond om ons te helpen in de komende strijd.
Heer Chong weet echter al van onze status, en niet door Dentei (was dit de boodschap die Tonton stuurde?) dus tijd is tegen ons.

Sessie 8

Buiten lopen we Kuoto tegen het lijf. Ook hij is op zoek naar Rasji maar weet niet eens waarom. Hij belooft ons dat hij z'n ogen en oren open zal houden en ons op de hoogte stellen van vreemde dingen... Chai is ook nog steeds op zoek naar Rasji temidden van vier grieten...

Arasari en Jin gaan werken, Fu gaat naar huis en helpt op het veld (door plantjes te beïnvloeden met magie - het werkt en ze groeien iets beter!). Jin maakt wapens (wat verboden is!) en licht helemaal op van de essence - gelukkig komt niemand intussen de smidse binnen!

Na het harde werk en wat gezever met z'n pa gaat Fu met eten en melk naar Rasji. Hij brengt hem op de hoogte van het gesprek met Xenomei (hij is niet al te best gezind dat de rest hem in z'n boom heeft laten zitten) en ze overlopen wat gedaan moet worden... De rivier bevrijden, Lau ontnuchteren door een nieuw soort offer, de onderlinge samenwerking verbeteren en Lazzo ontmaskeren. Daarna eet Rasji rijstpap en leest Fu in deel 1 van het boek over de Immaculate Order. Wat later gaan ze naar de toren waar ook de rest naartoe ging komen. Lau zit nukkig op de trap (Fu alleen ziet hem). Hij is een beschaafde geest, een ambtenaar en heeft dus een soortgelijk offer nodig... In het raam zit een blauw vogelachtig ding dat eerder op Xenomei's schouder zat... vreemd.

Arasari en Jin arriveren, Jin geeft Arasari prachtige pijlpunten met speciale krachten. Ze vertelt dat een koe werd aangevallen (opengereten) door wat een tijger moet zijn, wat normaal niet kan want deze beesten begeven zich nooit zo dichtbij de beschaving... de helft van het dorp is even gestopt met zoeken naar Rasji hierdoor. Chai en z'n vriendjes gaan echter lustig door. Jin geeft Fu een mes om op z'n stok te bevestigen, een uitzonderlijk exemplaar dat echt wel schade doet... Fu is zeer dankbaar en belooft voor allemaal charms te maken.

Wat later arriveren Chai, Lazzo en Lisa aan de toren, Rasji verstopt zich boven. Ze willen de toren doorzoeken. Arasari probeert Chai te verleiden en weg te lokken maar Lazlo verhindert dit en Chai gaat toch naar boven... Fu is hem echter voor en maakt de stommerik wijs dat hij iets ziet in de bosjes door het raam. De lynching mob spurt weg richting bossen...

Rasji blijft achter in z'n boom en de rest gaat naar huis eten. Jin eet bij de familie Manchu, waar de sfeer weer gezellig is met ambras over werken op het veld. Fu's irrigatieplannen en pogingen tot bevorderen vd groei worden maar lauw onthaald.

Jin gaat hierna slapen en Arasari maakt thuis een hangertje (om later charm van te maken). Fu gaat naar Tonton om dingen af te luizen om te offeren (kruiden, papier, inkt) aan Lau. De oude man vertelt nog over de Immaculate Order, Rasji (verdoemde!) en de Dragon Blooded. Ook dat deze laatste het niet op prijs stellen dat anderen dan zij met geesten in contact staan... zoals ik en Tonton dus.

Daarna komt iedereen weer bijeen aan de toren. Xenomei zit erbinnen temidden van een gekalkt pentagram vol tekens op de vloer. Vier plaatsen zijn aangeduid, we nemen plaats in de cirkel. Hij zevert nog wat over wat nodig is, onze aard (we moeten vertrouwen stellen in ons goddelijke deel, onze mogelijkheden ontdekken) en over essence, daarna begint hij aan een soort ritueel.

Ritueel: Met een stamper wordt er 3 keer rechts, 3 keer links geroerd in een kommetje met water en kruiden, daarna 2 maal op de rand getikt. De kom wordt doorgegeven en allen voegen enkele bloeddruppels van zichzelf toe. Daarna herhaalt Xeno het roeren en tikken en geeft de kom weer door in de andere richting. De inhoud wordt door allen opgedronken... waarop we ons licht in het hoofd voelen. Xeno zegt "het is tijd", Lau zegt een woord (niet verstaan welk juist) en we zinken weg in een duistere droom...

We dromen over een stad en een andere ik... verleden of toekomst. Allemaal hebben we krachtiger gaven en kunnen we niftier dingen... dan stopt de droom en klaart alles weer op. We bevinden ons in de wildernis, van de toren of Xenomei geen spoor!

Arasari bepaalt aan de hand van de natuur waar het dorpje zou liggen, Fu voelt de krachtlijnen waarop de toren staat. We vertellen elkaar over onze visioenen. Rasji was een soort meesterdief die vlammende messen kon gooien. Arasari was gehuld in een gouden pantser en had een gouden boog zonder pees waar ze dikke pijlen mee kon afschieten. Een leger naderde de stad, geleid door een soort fey op een griffioen, welke ze recht tussen de ogen schoot. Jin was een beresmid met een gouden hamer die een Dayclaive maakte dewelke vlammen achterliet. Fu las in een boek vol rare tekens en sloeg een spirit (in spiritvorm!) met z'n stok. Daarna horen we een raar gegiechel in de verte. Fu trekt een soort pentagram op de grond dat even oplicht van de essence ter bescherming tegen invloed van de wildernis... Arasari en Jin gaan voorop om te kijken wat het is.

Het is blijkbaar leuk want Arasari wil er meteen op af lopen terwijl ze haar kleren uittrekt. Jin probeert haar tegen te houden maar vindt het zelf ook blijkbaar plezant. Rasji krijgt barstende koppijn en ziet wat de anderen ook zien: een poel waarin vier naakte mensen lachend rondplenzen. Alleen Fu ziet iets anders: een cirkel van grote glasscherven waarop vier lijken gespiest zijn. Alvorens Arasari domme dingen doet slaat Fu op de scherven, waardoor na een tijdje een rimpeling door de rest gaan en ook zij de waarheid zien. Er volgen nog enkele rimpelingen in de realiteit, zo wordt de hamer van Jin een voze bijl en de kleren van Arasari een kleed van blaadjes (dat ze net niet uittrekt). Een boom verandert in kristal, Jin breekt er een stukje af en steekt het in z'n zak. Nog enkele mindere rimpelingen volgen maar met niet veel effect.

We arriveren aan de rivierbedding, in de verte horen we gegrom en fluiten. Volgens Arasari komt het gegrom van tijgers! Wat verderop doemt er bovenop de bedding een grote zwarte katachtige op, die ons vies beloert. Arasari schiet een pijl af, die in vlucht in de fik schiet. Het beest wordt geraakt en valt woest Jin aan. Hij bijt een stuk uit Jin, die normaal nu dood zou zijn, maar hij blijft verrassend genoeg recht staan, al ziet hij er niet zo best uit. Jin slaat de kat dood en Arasari verbindt hem vlug. Een tweede beest komt van boven de bedding, samen met z'n meester... een klein krom wezen met scheve ogen (als een fey?) en scherpe tandjes. Hij draagt een kromzwaard en zegt "cha wech". Dan valt de kat ons aan. We vallen het met z'n allen aan en Arasari ontwijkt z'n aanvallen met een bovennatuurlijke souplesse. Als de kat dood is vlucht het wezen de bossen in. Fu en Jin willen het wezen of de bossen in brand steken maar er ontstaat ruzie door en Arasari en Jin raken slaags. Net op tijd zien ze in dat onderling ruziemaken niet zo nuttig is maar daartegen is het wezen natuurlijk al lang weg. Fu en rasji volgen de bedding van de rivier met één vd dode tijgers (om te offeren aan Hira Negoti)...

Ze arriveren bij de bron, een hol in de grond waar opgestapelde rotsen liggen. Binnenin is het pikdonker. Sommigen van ons hebben een licht op het hoofd van essence te gebruiken tijdens het gevecht (de nifty powers). Binnenin staat een soort dam van takken en bladeren. Ervoor staat een wezen gemaakt van takken en doorns (een soort samoerai)... hetzelfde als waar Rasji Lazzo mee zag praten. Enkel Fu ziet het. Wanneer ze de tijger willen offeren manifesteert het zich en bedreigt ons. Blijkbaar is dit nu het territorium van Treantus en moeten we weggaan, in z'n handen groeien een soort kromzwaarden. We doen alsof we onder de indruk zijn en gaan achteruit maar Arasari schiet een vlammende pijl op het wezen af, waarop het chargeert. We vallen het wezen aan terwijl Rasji naar de dam sluipt om deze af te breken. Het wezen voelt hem echter en valt hem aan. We varen er allemaal op en na enkele rake klappen (de pin die Jin maakte werkt zéér goed) verdwijnt het weer. Fu ziet hem echter nog zitten en denkt na over z'n visioen... hij probeert de geest te raken en slaagt hierin... de samoerai wordt onthoofd en de dam begint los te geraken! Iedereen breekt mee de dam af, Jin pompt essence en verandert in een gouden stier die op de dam inbeukt! Eens kapot barst de rivier er door! Iedereen vlucht naar buiten. Fu snijdt in de rapte de keel vd tijger door en doet een sneloffer aan de rivier. Hij ziet nog net de geest van Hira Negoti (blauw, naakt en met libellevleugels) die een dankgebaar maakt. Dan wordt iedereen naar buiten gesleurd door de rivier...

Terwijl de rest uitrust en bekomt op de oever probeert Jin nog meer essence te pompen... een gigantische bronzen stier verheft zich hierop boven de bomen waar Jin stond, groot genoeg dat ze hem tot in het dorp gezien hebben...

Sessie 9

Jin dooft langzaam uit (als een flakkerende lamp). Op de rivier drijft een houten kistje, Rasji zwemt erheen en vist het eruit. Erin zit een papiertje met een symbool op. Fu neemt dit mee. De blauwe vogel zit weer op de uitkijk.

In de verte klinkt gefluit (melodie), Arasari en Jin willen weten wie het is en gaan erop af. Een man met puntoren zit hoog in een boom, gehuld in een flashy outfit. Hij vertelt over de Wildernis en de Forest Court en dat deze pissed zijn omdat we een Wildernisgeest gedood hebben. Hij geeft Arasari ook een 'passender' kleed: een lange jurk met pofmouwen.
Verder waarschuwt hij ons dat wij de agressors zijn en dat de Forest Court gewoon terugwil wat van hun afgepakt werd (dorp en gebied errond dus). Dan klinkt er gegrom van erg dichtbij en Jin gooit z'n bijl naar de man, maar die vliegt de verkeerde kant op en hij is ze dus kwijt. de man begint te zingen... Een wapen groeit spontaan in z'n handen. We vluchten weg, terug naar de rivier en laten ons weer meedrijven. Gaandeweg veranderen de bomen terug, ze worden minder grillig naarmate we ons dorp naderen.

Aan de oever verschijnt Xenomei ineens uit de bossen en wil Fu spreken. Even later komt Fu alleen terug, Xenomei zal proberen iets te doen tegen de oprukkende Wildernis. Hij vertelt ook nog wat over essence: hoe minder personal in u is, hoe menselijker je je voelt. Licht is onvermijdelijk bij peripheral trekken. Hij garandeert ons ook dat Heer Chong NIET zal komen en dat Dentei niet op tijd gearriveerd is.

Arasari's kleren beginnen uiteen te vallen en ze haast zich naar huis maar w gespot door Kuoto en haar moe. Dan ambras wegens bloot rondlopen, Arasari zegt dat ze bij Fu was... bad idea!

Rasji kweekt fuzzy puntoren door blootstelling aan de Wildernis... leuk! Ze besluiten de dag erop Lazzo te kloten of teminste bewijzen te zoeken tegen hem. Kuoto komt irritant doen en zoekt Rasji.

In het dorp is juist een dorpsraad geweest. Tonton vindt Fu's idee Lau geen saké meer te geven en andere dingen te offeren wel goed. Fu vertelt z'n pa en bompi over Lazzo, dat die vieze dingen doet met dooie kippen in de bos en geesten aanroept. Ze nodigen hem uit om op de volgende Raad te komen spreken...

's Nachts droomt alleman over een vreemde, onverstaanbare stem en de Wildernis.

Dag 8

Fu staat 's morgens voor een verrassing: zijn broer Renzo is terug! Samen met enkele soldaten en AKUMA is hij te gast bij Satumon. Ze zijn gekomen om op Rasji te jagen! Heer Chong heeft het druk om ene Chung Gong te bekampen die Lati heeft ingenomen en een rebellie is begonnen tegen de Dragon Blooded. Dus is Akuma gekomen in zijn plaats. Een kleine ramp voor ons, maar misschien nuttig om de Wildernis te bekampen.

We gaan allemaal naar de toren, Kuoto duikt ook weer op. We lichten hem dan maar in en maken hem wijs dat hij "lid" is van ons clubje. De kleine is content maar verspreidt vuile roddels over Fu en Arasari. Fu verzamelt nog dingen om aan Lau te offeren, Kuoto en Rasji kappen kommetjes saké om.

Jin gaat smeden, Rasji slaapt in z'n boom en Arasari gaat jagen en vangt een klein hertje... ocharme!

Fu doet zich dom voor en gaat zeveren met de soldaten (en z'n broer) om informatie los te krijgen over Akuma, die binnen bij Satumon logeert. Hij praat ook met Salam, de priester van de Immaculate Order, en beschuldigt Lazzo van hekserij en omgang met Wildernisgeesten. Salam is verontwaardigd en belooft een onderzoek in te lassen.

Daarna brengt hij de stash van Tonton in veiligheid.

Toevallig is alleman weer bijeen aan de holle boom als plots Santax uit de bossen komt, samen met een stuk of vier tijgers! Santax is gewond en probeert ons iets duidelijk te maken. Arasari geeft haar ganse hert aan de beesten. Santax mompelt nog iets over een volle maan, Lunar. De Fey bevinden zich voorbij de Wildernis en hebben een verbond met de stam uit de Wildernis (waarvan wij dus één lid hebben gezien naast de rivier). Daarna gaan de tijgers weg, samen met Santax.

Sessie 10

Tromgeroffel weerklinkt in de verte, een leger is op de been naar het dorp. Door de bomen is een raar licht te zien, okerkleurig.

's Avons blijkt Renzo een TIJGER gedood te hebben en die hangt als trofee op het dorpsplein. Arasari is in alle staten. Rasji ontdekt in de toren dat het jade kistje open staat, de Bisclauret is weer weg!

Fu ziet Lau die probeert te ontsnappen en gooit van woede een steen tegen diens hoofd! Lau zegt er niks mee te maken te hebben. Als hij de lichten boven de bomen ziet trekt hij grote ogen en foempt weg. Iedereen gaat eten want het is al avond...

Arasari heeft een aangename ontmoeting met Akuma in de stallen tussen het hooi.

Fu wacht een onaangename verrassing: de Li's zijn op bezoek bij zijn ouders, blijkbaar gaan er wilde geruchten de ronde en moet hij trouwen met Arasari. Geen vd partijen is vatbaar voor rede. Arasari en Jin arriveren iets later en ze loopt wenend weg na harde woorden van haar ouders. Fu jaagt z'n irritante zusjes weg en eet in eenzaamheid verder.

's Nachts breekt Rasji in bij Lazzo en kan een zakje stelen dat verborgen zat onder een losse plank. Lazzo verdween gehuld in mantel in de bossen, achternagezeten door Arasari maar ze speelt hem kwijt.

Ook Akuma, Salam en de soldaten doen vlak erna een huiszoeking maar vinden niks verdacht. Hairo is er wel niet goed van en heel diens kot wordt ondersteboven gehaald. Net goed.

In de zak van Lazzo steekt een kistje met symbolen erop. Fu weet dat het een soort ward is om iets buiten te houden en denkt dat hij deze weg kan doen. Na lang prutsen krijgt Rasji het kistje open, erin zit: een oude vergeelde rol (met symbolen en onvolledige formule op) , inkt, een pen, een zakje kruiden met vieze geur (bloed erdoor ofzo), een mes (offermes, extra succes bij offerrituelen door de speciale lijnen die bloed geleiden) en een bundel papieren die Lazzo's persoonlijke mijmeringen bevatten.

1. Lazzo ging stropen ver weg van het dorp. Hij werd aangevallen door verschrikkelijke wezens, kaal, scherpe tandjes en puntoren! Net als ze hem wurgen verschijnt een houten krijger die hen wegjaagt en kwaad is omdat Lazzo zo ver zijn territorium durft betreden. Lazzo offert het konijn dat hij ving aan de krijger en die laat hem in leven in ruil voor dagelijkse offers, en dit één jaar lang!
2.De houten krijger begeleidt Lazzo naar Treantus, heel diep de bossen in. Zijn kop doet zeer ervan. Als Lazzo z'n diensten aanbiedt zal hij macht vergaren! Treantus wil het oude gebied terugwinnen dat hem ontstolen werd door een smerig complot tussen Hira Negoti en Lau...
3. Lazzo informeert Treantus dat er een verdoemde (Rasji) rondwaart in het dorp. Die wil Rasji meteen hebben, als beloning ontvangt Lazzo de zegen van Treantus: hij slikt één van z'n zaden in, dat ondertussen tot rijping gekomen is.

Arasari gaat de papieren aan Salam geven als bewijs tegen Lazzo en zegt dat hij ze liet vallen. Akuma gelooft haar verhaal niet volledig. Jin en Fu kijken toe van verderop in de gelagzaal met saké.

's Nachts droomt iedereen van een verwilderd bos. Fu w aangevallen door takken, een dreigende aanwezigheid besluipt hem. Arasari en Jin komen hem ter hulp maar hij ziet hen niet. Uiteindelijk trekken ze hem ervan weg... Dan komen ze ook in het echt zien of Fu ongedeerd is. Daarna gaat iedereen weer slapen, Fu doet een beschermingsspreuk voor het geval dat...

Dag 9

Fu staat op en vind het vergeelde perkament op z'n buik. Hij weet wat ontbreekt: het symbool van de rivier!!!! Hij irriteert z'n vader en zusjes nog wat en probeert de planten te laten groeien met magie en kerft tekens in z'n visstok, hetgeen lukt! Er wordt veel vis gevangen! Dan moet hij van z'n pa op het veld gaan werken.

Jin en Arasari zitten op de wei tussen de koeien als plots alle koeien schichtig worden! Een gebrul weerklinkt vanuit de bosjes en een boom breekt in twee! Een groot beest komt tevoorschijn: de poten van een katachtige, het torso van een mens met enorme armen, en de kop van een dikke tijger. Op z'n lijf staan vreemde tekens, als bij Santax...

Arasari roept haar paard (al fluitend!) en met Jin achterop rijden ze in volle galop naar het dorp, achtervolgd door het beest. Ze passeren een werkende Fu die meteen wegvlucht.

Op het dorpsplein neemt Akuma de leiding. Na een kort bevel springen alle soldaten als één man in het gelid. Er wordt heel wat essence getrokken hiervoor, Akuma doet dus een soort spreuk over z'n troepen!

In de stal van de Li's houdt het beest zich schuil en komt even later naar buiten. Het uit een soort woord, we verstaan: "Dragon Blooded". Dan valt het aan. Akuma wijst ernaar en alle essence in z'n omgeving w naar z'n vingertoppen getrokken. Een flits gaat af en het beest slaagt achterover. Dan hurkt het beest en licht wit op, ineens zwaaien er meerdere armen met klauwen in het rond en één soldaat wordt erdoor geraakt. Jin en Fu trekken hem weg, Jin pakt diens helm. Rond Akuma verschijnen blauwe, wervelende lijnen. Zowel Akuma als het beest hebben nu een teken op het voorhoofd: het beest een witte volle cirkel (zoals Santax, als het hem maar niet is!) en bij Akuma een blauwe draak (Mela, draak vd Lucht, aanbeden door de warriors vd Dragon Blooded). Het beest pakt een soldaat (Renzo) en slaat ermee op de anderen. Dan schiet Akuma met z'n boog zo'n honderd salvo's op het beest, waarna het in de bossen wegvlucht. Het verandert even in een gigantische witte tijger nog. Akuma springt hem achterna van boom tot boom en verdwijnt achterna...

De gewonden worden erna verzorgd door tante Min.

Sessie 11

Enkele gewonde soldaten worden afgevoerd naar het dorp. Fu ziet de vreemde blauwe vogel weer en volgt hem. Rasji achtervolgt Fu, de rest gaan naar het dorp. Arasari en Jin vinden Akuma gewond terug na diens gevecht met Santax. Hij heeft het over de 'verdoemde' en is wel erg zwak. Arasari probeert hem te genezen en ze helpen hem terug tot het dorp waar Salam en z'n mannen zich over de Dragon Blooded ontfermen.

Fu wordt opnieuw naar de oude toren geleid en gaat binnen. In de bovenste kamer zit iets... bekends. Fu benadert het (de Bisclauret) maar verliest het bewustzijn na in twee groene facetogen te kijken. Wanneer hij wakker wordt is hij z'n herinneringen van de afgelopen week KWIJT! Hij herinnert zich NIKS meer van wat gebeurde met het Oogstfeest, de essence, de Wyld en alle rest.

Rasji volgt de Bisclauret maar het ding schudt hem af... hij loopt met een gelukzalige glimlach en vlammende voetjes op het dorp af! Gelukkig weten Jin en Arasari een weer hyperactieve Kuoto het zwijgen op te leggen (door hem een KAR te beloven) en kunnen ze Rasji verborgen houden van enkele dorpsmeisjes. Arasari maakt ruzie met Kioko, Fu's oudste zusje. Rasji licht de rest in over Fu's toestand: catatonisch op de grond.

Wanneer hij wakker wordt met Rasji, Jin en Arasari boven hem wordt Fu half gek (en in de spooktoren!). Ze proberen hem alles uit te leggen maar maken het alleen maar erger. Bij de vermelding van zijn aanstaande trouwpartij met Arasari vlucht Fu naar huis terug... om daar hetzelfde te horen te krijgen!

Jin verneemt van Dau dat er ergens een groeve is in de wildernis met een zeldzaam erts... bewaakt door een elementale geest genaamd Ruummmm. Maar eerst moet hij een deftig geschenk vinden voor de geest alvorens diens erts te krijgen... Jade bijvoorbeeld. Jin helpt Arasari's naam zuiveren (ongeveer) door uit te leggen wat gebeurd is de nacht dat ze zonder kleren thuiskwam. Voor één keer maakt hij de dingen niet erger dan ze zijn en de Li's besluiten met Fu's ouders te gaan praten. Een huwelijk afzeggen is niet niks in een boerengat als dit!

Tonton wil zo weinig mogelijk met Fu te maken hebben omdat hij steeds de naam vd boze zou incanteren (Fu weet oprecht van niks).

Wanneer iedereen gaat slapen dromen ze over een immens donker bos (ontwaakt door Fu's kreten wanneer die wordt aangevallen door takken en wortels). Jin begint weer essence te pompen en verandert in de bronzen stier. Arasari wil ook weten wat haar 'diertje' is en doet hetzelfde... een bronzen eenhoorn verheft zich. Rasji haalt een ijzeren hond tevoorschijn. Fu voelt iets bekends en begint ook mana te pompen... zoveel peripherale als mogelijk! Een rosse lichtflits later hangt er een enorme koperen spin boven hem, omgeven met mystieke symbolen! Een dreigende essentie komt naderbij, een duisternis met twee bruine ogen in... het scant de jongeren en zegt dat ze zullen voldoen. Allen worden wakker met een gloeiende aura rondom hen... de diervormen! Op slinkse wijze blijft ieder verscholen tot de dingen zijn gedoofd. Fu leest tot laat in de dag in zijn boeken, tegen zijn familie zegt hij ziek te zijn.

Allen besluiten Lau te contacteren met saké in de hoop Fu's geheugen terug te winnen van de Bisclauret. de blauwe geest verschijnt met een telraam vast (Jin amuseert zich te pletter met telsommetjes verzinnen voor de geest). Maar na enkele teugen saké doet hij terug raar.
Kuoto is nog steeds de 'offers' aan het bottelen in flessen op aanraden van Fu en Rasji.

In de toren bereiden ze een ritueel voor met honing en schrijfgerief maar Fu neemt even later de leiding over en tekent vreemde tekens op de grond. Allen zitten in een kring terwijl de tekens oplichten. Fu aanroept de lagere sferen en dan valt de BODEM weg, om een vreemd landschap te tonen met groene vlammen en daken van obsidiaan! Wanneer hij de Bisclauret aanroept schiet een groen vlammetje naar boven... een ANDERE Bisclauret! Zijn poging om de demoon te controleren mislukt falikant en wanneer allen terug in de toren zijn valt het ding aan! Het wordt groter, na een rake klap van Jin verschijnen er schaduwbeesten rondom de vier! Gelukkig schiet Arasari brandende pijlen in het ding en slaat Jin nog raak (ondanks een ferme beet van de schaduwhond) waarop de demoon in een zwarte vogel verandert en... wordt geplet door Fu's stok. Rasji doet lastig, Fu heeft blijkbaar z'n geheugen terug (al van aanvang ritueel). Hij weet nu wél hoe een andere demon op te roepen doch de vermiste Bisclauret blijft spoorloos.

Lau wordt opgeroepen en lijkt langzaam terug de oude te worden (de ambtenaar, niet de dronkelap). Hij vertelt over krachtlijnen en een driehoek met de toren en de rivier en dat hij zo de Wildernis kan verzwakken omdat die haar bron nodig zou hebben (energie). Ook verbant hij de Bisclauret uit het dorp! Volgens de oude geest zijn de eerste verkenners van de Wyld al aangekomen en volgen de rest van de troepen in een dag of twee, wat ons niet veel tijd meer overlaat!

Sessie 12

Na het gevecht merken we dat onze 'beesten' wel erg zichtbaar zijn en door het dak van de toren gaan, waardoor ze ongetwijfeld tot in het dorp te zien zijn. Na een mentale waarschuwing van Xenomei vlucht iedereen richting grot waar we dagen geleden de houtspin tegenkwamen in de hoop dat de beesten zo diep ondergronds niet langer zichtbaar zullen zijn. Bij aankomst zijn ze al een beetje vervaagd. Jin vindt het leuk om z'n beest (de bronzen stier) te laten steigeren. Binnenin de grot houden we halt aan het ravijn en terwijl Arasari een vuurtje stookt doet Fu iets met een tijgertand en vreemde symbolen waarvan hij meent dat het lukt. Buiten de grot groeien purperen bloemetjes waarvan wordt geplukt voor tante Min. Jin merkt dat onze beesten zelfs boven de rotsen uitkomen en dus nog volk in onze richting kunnen lokken, daarom kruipen we met zelfgemaakte touwen in het ravijn. Onderin ligt het echter vol afgekloven beenderen en schedels, waar Jin schrik van blijkt te hebben. Fu neemt een schedel en enkele knoken mee en vindt tijdens het zoeken nog enkele jade munten en een houthakkersbijltje. Z'n grapjes over een beendertroon en een legertje levende doden om het veld te bewerken vallen in geen goede aarde bij z'n saaie vriendjes. Dan valt iedereen (behalve Jin want die is te bang) in slaap.

Na het ontwaken gaat Arasari op jacht en keert een vijftal minuten later al terug met ZEVEN grote hazen over haar schouder! Een bevredigende maaltijd later blijkt de rust alweer van korte duur. Geritsel in de struiken blijken 2 grote tijgers te zijn die de grot langzaam insluiten! Zelfs het konijnevlees kan hen niet afleiden. Dan weerklinkt er een gefluister van uit de bosjes (grassprietjes bewegen), Fu meent dat het een spreuk is! Hij spreekt een beschermingsspreuk uit over zichzelf maar dat haalt niet veel uit, geen Wildernis dus. Iedereen voelt zich een beetje slaperig, Rasji valt als een blok in slaap. Met hun laatste krachten weten Arasari en Jin het ding in het gras en de tijger (mep op neus) nog te verwonden. Dan: duisternis.

Wanneer iedereen bijkomt van zalige dromen blijken ze vast te zitten met lianen en wortels. Iets met wit lang haar zit naast de tijgers en streelt hen als huisdieren. Het is een meisje van ongeveer onze leeftijd in dierenvellen en met littekens over haar lichaam... net als Santax! Ze blijkt tevens zwanger te zijn! De drie dorpskinderen kennen haar ergens van. Het duurt even voor het Fu begint te dagen: dit is Asha, een meisje waar hij kortstondig mee samen was maar die jaren geleden plots verdween uit het dorp! Ze is de verdwenen dochter van tante Min! Asha vertelt dat ze een Lunar is en uit het dorp wegging omdat ze zich niet langer als mens beschouwde, zelfs tante Min beschouwt ze niet langer als haar moeder, dat is de maan volgens haar. Daarop leefde ze als een wilde in de bossen, jagend op wild en met een soort rode waas over haar ogen. Dit duurde tot ze een witte tijger tegenkwam, Santax, net als haar een Lunar! Ze vertelt nog over Solars, dat ze moeilijk kan geloven dat wij allen Solars zouden zijn en dat op zo'n kleine plek geconcentreerd. Solars waren blijkbaar ook de reden van de "Grote Ramp" waardoor de Lunars zich hebben verwijderd en in de wildernis zijn gaan leven. Tof, nog méér raadsels! We moeten beloven Santax te gaan zoeken (als die z'n treffen met Akuma al overleefde!) alvorens Asha ons wil vrijlaten. Wanneer ze hoort dat een tijger gedood werd is ze razend, Fu kan z'n broer buiten schot houden door het op de soldaten in het algemeen te schuiven. Allen gaan ze terug naar het dorp, Asha verdwijnt weer in de bossen.

Op weg naar huis komt Fu z'n zusje Sakura tegen die hysterisch huilt. Blijkbaar zit er een groot beest in hun huis en z'n jongste zusje Akira zit boven verscholen! Hij wordt verrast door drie wezens met scheve oogjes en scherpe tandjes die de woonkamer en keuken overhoop halen (als hetgeen we tegenkwamen bij de rivier). Eén spant z'n boog, enkele andere trekken hun zwaard. Na enkele mogelijkheden te hebben overlopen (demon summonen kost te veel tijd, de spin tevoorschijn halen maakt hem een doelwit voor z'n dorpsgenoten, de bescherming tegen de Wildernis beschermt niet tegen zwaarden) rest hem nog maar één optie: weglopen en hulp halen! Jin ligt reeds te pitten in de smidse (en weet niet goed wat hem overkomt), Arasari was net op weg naar haar thuis van een check-up bij Akuma (nog steeds gewond) en Rasji is weeral spoorloos (in z'n boom waarschijnlijk maar geen tijd om hem te halen). Renzo en Ratan, ook een soldaat, gaan ook mee! Jin is echter zo dom om hen te doen teruggaan achter hun schild. Dus gaan we met z'n drieën de wezens (soort goblins) te lijf.

Arasari klimt via een boom en het dak naar de bovenverdieping, Fu en Jin gaan binnen. Eén goblin gaat naar boven (de leider), de twee anderen maken zich gereed om ons aan te vallen. Jin slaat op de goblin met hanekam, die verdacht lenig blijkt te zijn, doch met de hulp van z'n Solar krachten (energieschild en matsen) houdt hij het wezen bezig. Fu weet zich als bij wonder te verdedigen met enkel z'n stok tegen de scherpe klauwen van het andere wezen! Arasari schiet een vlammende pijl in de schouder van de leider boven en vlucht naar Fu's kamer waar ook diens zusje verstopt zit. Ze haalt wat rommel vanonder zijn bed en vlucht dan het raam uit, de goblin hakt de deur aan spaanders! Fu weet veilig de deur te bereiken wanneer de twee soldaten arriveren. Met z'n drieën is het een makkie om de goblin te overmeesteren en al gauw liggen er twee dode wezens in het huis. Fu blijft achter terwijl de anderen naar boven gaan en doet wat bloed van de goblin in een potje, Arasari brengt Fu's zusje naar het dorp. De leider die boven zat blijkt echter spoorloos... net als de rommel van Lazzo die Fu onder z'n bed had verstopt! Nu we weten wie er achter de overval zat is de jacht open! Lazzo gaat boeten...

Sessie 13

Notities verloren

Vreemdelingen in de herberg vh dorp en poema's in het bos.

Sessie 14

De zoektocht naar Santax.

Begin: in bos met dode poema's. Renzo is gewond, Rasji gevlucht in de bomen. Kuoto loopt ergens rond. Jin helpt Fu een tijgerpoot afsnijden (om charm van te maken).

Jin uit zich aan Renzo door een zonnetje op z'n voorhoofd te toveren... Renzo staat verstomd.

Rasji en Kuoto voegen zich bij de groep.

Fu ziet een blauwe vogel en besluit deze te volgen (Jin jankt dat hij naar de mijn wil). Fu hoort de stem van Xenomei (of Xumonei of whatever) die hem zegt de Zephir te volgen. Stilte is geboden in de Wildernis (maar lukt niet echt met irritante Arasari die ondanks alles Akuma blijft verdedigen en huilende Jin).

Arriveren aan soort heuvel, waar Rasji een pijl naar z'n kop geschoten krijgt. Drietal mannen (die we eerder in herberg in dorp zagen) is daar aan het werk met schoppen en houwelen. Terwijl Fu en Renzo achter de bomen schuilen roepen Jin en Arasari hun Anima op om de mannen af te schrikken (wat gedeeltelijk lukt). Pas wanneer ze op de mannen af stappen (hun Anima hoog boven de bomen tronend en hun bewegingen kopiërend) vluchten ze alle drie. De groep vindt dekens, draagtassen en een kaart met een X erop. En een oude knol. De mannen werden gestuurd door een tovenaar... wat bij Fu een lichtje doet branden.

De heuvel blijkt afgesloten met een soort sluitsteen. Na lang zwoegen krijgt Jin hem opzij geschoven (na eerst heel lang erop te hebben gebeukt). Erachter ligt een donkere gang. Fu leest de tekens op de muren die in een soort vreemde taal over 'gevaar' spreken. Arasari en Jin worden bijna onthoofd door een soort valstrik met draaiende messen. Dan komen ze terecht in een grote kamer vol reliëfs en vreemde tekens! Fu roept zijn teken op om licht te maken in de duisternis, waarop de koperen spin verschijnt. Ook Renzo ziet dit nu voor de eerste keer.

De muren staan vol vreemde taferelen:

*Beestenhorde met tanden, puntoren, staarten (Wyld) met als aanvoerder een figuur op een tijgerbeest met een vlammende pijl in z'n oog!
*Soldaten met oud pantser aan, bogen, schilden, speren rond tentenkamp met vaandel. Tussen soldaten man met grote hamer en een vrouw in pantser en boog! Ook dierlijke mensen ertussen (weerwolven en tijgers). Verder ook figuren in plaatpantser die vuur en wervelwinden opwekken (Dragon Blooded?).
*Beeld van mannenfiguur met een lans vast, een lauriertak, een hoorn en een schild. Bladgoud ingelegd in de vorm van stralenbundels. Zon en maan in elkaar verstrengeld met daaronder vijf draken. daaronder staan draakachtige wezens. Tekst onder beeld: Eer aan de Onoverwinnelijke Zon (Sol Invictus).
*Ketting hangt aan plafond met eraan bengelend een soort kristal.
*Boven de ingang een paneel met daarop twee figuren die een tekstrol vasthebben (bezegeling vh pact), het zijn Lau (in geestvorm met de lange oren) en Hira Negoti!
*Tenslotte op de grond een rond symbool als datgene Jin en Arasari soms op het voorhoofd hebben (zon). Errond meer symbolen: "Eer aan Jaden Pijl, gevalen in de strijd tegen de Wildernis... blabla... offer..."

Arasari en Fu trachten de gaten in het plafond te openen zodat het zonlicht op het kristal kan vallen. Na wat in het donker buiten te hebben rondgelopen en in de heuvel te hebben gepord lukt het! Terwijl Rasji en Renzo de wacht houden slaapt de rest.

Wanneer de ochtend valt komt het licht door de schachten de grafheuvel binnen! Via het kristal ontstaan twéé stralenbundels, eentje valt op het symbool op de vloer en één op het beeld (op voorhoofd). Een gleuf rondom een paneel licht op rond het symbool. Renzo probeert de gleuf open te keuteren met een kleine schup vd rovers maar dat lukt niet. Ook Jin's brute kracht leidt tot niks.
Als Arasari haar vingers in de gleuf legt klinkt een klik waarop de plaat gemakkelijk opzij wordt geschoven. Een licht straalt eruit omhoog en in het graf ligt een gebalsemd persoon! Het graf moet héél oud zijn, nog vage resten van vergane kledij liggen her en der. De mummie heeft een prachtige boog tussen de vingers geklemd, gemaakt uit stukken been, hout en bladgoud. Als Arasari hem vastneemt gaan de vinger uiteen en kan ze de boog makkelijk opnemen. Verder liggen er nog wat voorwerpen en juwelen in het graf. Jin is blij als een kind met de hoeveelheid jade!

Arasari kan de boog echter niet gebruiken (te zwaar en lomp) maar op aanraden van Fu maakt ze er een persoonlijke band mee (essence pompen). Nu kan ze hem wél hanteren! Ook de Dragon Blooded hanteren zulke wapens!

Renzo is geïntrigeerd door de speer die het beeld vastheeft, maar als hij ze vastneemt begint ze te trillen! Jin neemt ze uit het beeld en geeft ze aan Renzo, waarna hij de speer wél kan vastnemen. Buiten zegenen Arasari en Fu het graf en Jin rolt de steen weer voor de ingang. Zo goed als kan verstopt iedereen de ingang, zodat geen tovenaar het graf nog kan vinden.

Dan probeert Arasari het oude paard te kalmeren. Rasji maakt zich zorgen om een verdwenen Kuoto!

Sessie 15

De zoektocht naar Santax gaat verder... Jin zaagt verder om naar de mijn te gaan (ook Fu wil naar de mijn nu) en Rasji wordt haast gek van bezorgdheid om Kuoto.

Na enkele vreemde aanvaringen met het fenomeen 'the Wyld' (glazen bloemekes en vreemd stormweer met snijdende ijskristallen) en een oud paard te hebben opgegeten (na de nodige ellenlange morele discussies) belanden we aan een samengeraapt hutje in het bos. Binnenin zit een figuur die ons wenkt... het is het meisje uit het dorp die zwanger bleek te zijn van Santax! Ze noemt zich nu Witte Veer en verschuilt zich hier. Van Santax geen spoor.

Later vinden we een groepje hobgoblins die rond een figuur staan, die hoog in een boom is opgetrokken. Ze maken ruzie om de gevangene en willen hem opeten, maar hun 'meester' zou eraan komen en de gevangene heelhuids verwachten. De gevangene mankeert al een been, dat aangevreten naast de hobgoblins ligt!!

Het is niemand minder dan Santax daar in de boom!!

Arasari en Witte Veer lossen een openingsschot (dat al serieus pijn doet), waarna de rest van de hobgoblins zich op de anderen stort. Jin en Renzo rekenen alweer op brute kracht (Renzo iets terughoudend met z'n nieuwe speer wegens al wat zeer), Rasji vanop afstand met messen en Fu houdt zich afzijdig om af en toe eens langsheen de anderen uit te halen met het mes op z'n stok.
Eén vd hobgoblins doet iets waarna hij begint te stuiptrekken en verandert in een grote aap!
Arasari beantwoordt met méér vlammende pijlen uit d'r nieuwe boog.

Uiteindelijk delven de hobgoblins het onderspit (met opmerkelijk weinig gewonden in onze gelederen), waarna we Santax uit de boom hijsen. Hij ziet er niet al te best uit, en ook Arasari kan niks meer doen voor hem. Witte Veer blijft achter om afscheid te nemen, maar Santax vraagt Renzo dichterbij te komen (krijgersbloed enzo).

Wanneer Santax sterft wordt Renzo omgeven door een witte gloed, en verandert hij in een witte tijger!!! We verwelkomen een Lunar in ons midden... van ver wegens gegrom en vijandige blikken. Even later ligt Jin met Renzo te spelen in het gras.

Iets zegt me dat Akuma niet blij gaat zijn als die z'n soldaat weer ziet. Fu kan ook Rasji ervan overtuigen richting mijn verder te trekken (maakte even contact met Kuoto die ver weg is)...

Sessie 16

In de mijn!